Decydując się na sprzedaż mieszkania przy pomocy pośrednika, trzeba znaleźć odpowiednią, w pełni kompetentną i wykwalifikowaną osobę, która pomoże skutecznie zaoferować nieruchomość klientom. Przy wyborze pośrednika należy kierować się kilkoma najważniejszymi zasadami, które postaram się przedstawić w tym artykule.
Dokładnie prześwietl potencjalnego pośrednika
Już podczas szukania pośrednika poprzez różnego rodzaju ogłoszenia da się wyodrębnić nierzetelne osoby, które nie wzbudzają zaufania. Bo czy można traktować serio pośrednika podającego tylko i wyłącznie swój nr telefonu? Na tego typu oferty trzeba bardzo uważać, a najlepiej omijać je szerokim łukiem. Pośrednik powinien bowiem wskazać, jaki jest jego status oraz gdzie znajduje się jego miejsce pracy.
Jeżeli już trafimy na godne zaufania ogłoszenie i spotkamy się z osobą odpowiedzialną za jego treść, należy skrupulatnie sprawdzić wszystkie wymagane dokumenty. Warto dowiedzieć się, czy wybrana firma prowadzi działalność gospodarczą; w tym celu można poprosić o dokument potwierdzający legalność przedsiębiorstwa.
Kolejnym istotnym czynnikiem jest to, czy w biurze pracują licencjonowani pośrednicy, mający uprawnienia do wykonywania swojego zawodu. W każdej szanującej się firmie obracającej nieruchomościami powinna znajdować się co najmniej jedna osoba z tego typu certyfikatem; jeśli jej nie ma, nie warto podpisywać umowy pośrednictwa.
Skrupulatnie sprawdzaj wszystkie dokumenty
Najważniejsze wydaje się jednak to, czy wybrany pośrednik posiada obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za wyrządzone w czasie pracy szkody. Brak tego dokumentu oznacza, że pod żadnym pozorem nie można ufać takiej osobie, gdyż korzystanie z jej usług może się dla nas bardzo źle skończyć.
Warto również dowiedzieć się, czy wybrane biuro pośrednictwa prowadzi swoją działalność tylko i wyłącznie w branży nieruchomości, ponieważ kompetencje przedsiębiorstwa sprzedającego samochody i jednocześnie zajmującego się obrotem nieruchomościami mogą podlegać dyskusji.
Ponadto o profesjonalizmie biura świadczy fakt, iż jest ono zrzeszone w różnego rodzaju organizacjach branżowych, które skupiają profesjonalnych pośredników. Widać więc, że wybranie kompetentnej i w pełni fachowej osoby, która pomoże nam efektywnie sprzedać mieszkanie, nie jest łatwym zadaniem.
Jeżeli jednak będziemy się stosować do wymienionych wyżej wskazówek, nakazujących daleko idącą ostrożność i dokładne sprawdzenie wszystkich dokumentów, możemy być spokojni o to, że wybierzemy profesjonalnego pośrednika..
No i trzeba się przyjrzeć dokładnie jak wyglądają opłaty, żeby nie było żadnych niemiłych niespodzianek!
Witam
Przy wyborze pośrednika należy również sprawdzić, gdzie zamieszcza oferty, oraz ich jakość. Jeżeli jego praca polega na dodaniu ogłoszeń do kilku portali ogłoszeniowych i ani zdjęcia, ani treść ogłoszenie nie są profesjonalne to po co korzystać z takiego pośrednika. Agent, który zamieści profesjonalne zdjęcia, uzupełnione dokładnym opisem jest godny zaufania.
Lepsza jakość ogłoszenia równa się większa ilość oglądających, a to z kolei wiąże się ze zwiększeniem prawdopodobieństwa sprzedaży.
Jeżeli strona internetowa biura nieruchomości jest niepełna, brakuje niektórych ważnych informacji, tj. dokładny adres, numer telefonu, to również może świadczyć o niekompetencji.
Takich firm jest pełno w internecie.
Poza tym osobista rozmowa z pośrednikiem powinna wiele wyjaśnić.
Nie należy też obawiać się zadawać pytań wprost o uprawnienia (jeśli pośrednik nam ich nie przedstawił) do wykonywania zawodu.
Jeśli cokolwiek istotnego dla naszej sprzedaży wydaje nam się niewłaściwe, nie podejmujmy współpracy nawet jeśli nie mamy już ochoty szukać dalej.
Może nas to zbyt dużo kosztować.
Co jeśli pośrednik nie znajdzie nam nabywcy mieszkania?
Jak rozumiem i tak musiałabym ponieść koszty związane z wynajęciem pośrednika, jednak czy są one niższe, niż gdyby pośrednik znalazł nabywcę sam?